icando

همیشه یه راه هست...

۲۴. چطوره اگه نبخشیم؟!

کلا دو جبهه بیشتر نیست.یا دوست یا دشمن.چه توی فضای مجازی با ظاهری خیّر و مودب و بچه قشنگ و چه توی فضای حقیقی با همین صفات.در این بین بیطرف هم هست که کلا جزء آمار به حساب نمیاد؛و اینکه ما در مقابل دشمن عطوفت به خرج میدیم در وهله اول از بزرگواری ماست و در وهله‌های بعدی از ناتوانی و نادانی ما و بالعکس.

یه موقعی بود فکر میکردم باید بخشید تا یه جا این تسلسل انتقام تموم شه،از یه جایی دیگه شاهد دنیای خشنی نباشیم.یه موقعی میگفتم بخشش از موضع ضعف و ناتوانی یعنی ذلت.طرف باید قدرتتو ببینه و ببخشی.اما حالا فکر میکنم که آیا باید حتی در موضع قدرت هم بخشید؟همه گناهان قابل بخششن؟مسلما نه.گاهی بخشیدن حتی در موضع قدرت یک ظلم بزرگه.از کدام بخشش باید حرف زد؟

 

این موزیک هم هیچ ربطی به متن بالا نداره. :/

تفکری که اول توضیح دادی دقیقا یکی از راه های خروج از چرخه کارپمن استش  و حس خودم ؟ بعضی موقعیت ها اینقدر سنگینن که نمیشه همون موقع بخشید باید زمان داد .مثلا من الان یه مسئله ای استش که زندگیمو تا مرز نابودی برد حدودا هفت سال ازش گذشته هنوزم بهش فکر میکنم قلبم یجوری میشه و نمیتونم کامل ازش بگذرم مثلا شاید یه زمانی بشه .

بقول فیبی تو فرندز یه جا گفت که شما برا فلان اتفاق(یه اتفاق تاریخی که امریکا یه بخش از خاکش یا به جزیره چیزی رو از دست داد) ناراحتین عصبانین؟ نه! چون تو گذشته استش و اینا .

نمیدونم چقدر ربط داره ولی یهو یادش افتادم

در مورد چرخه کارپمن تا حالا نشنیده بودم.جالب بود.بعضی مواقع زمان فقط تسکین دهندست.هیچ چیزی رو حل نمیکنه،چیزی رو مثل قبل برنمیگردونه.اون زخمه هست اما فقط لخته خون راه خون رو میبنده و نمیذاره خون دیگه جاری بشه.امیدوارم جریان تو هم جوری نباشه که دوباره زخم باز کنه.
همون دیگه،زمان و گذشته رو باعث تسکین و بی اهمیتی دونسته اما بازم معتقدم بعضی چیزا با گذشت زمان هم حل نمیشه.

من اصولا ادم بخشنده ای نیستم : )

 

تو هم عقیده داری لذتی که در انتقام هست در بخشش نیست؟ :))
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

بله قبول دارم بعضی چیزا رو نمیشه بخشید ولی من به شخصه قبل از اینکه بخوام در مورد بخشیدن یا نبخشیدن کسی تصمیم بگیرم جایگاهشو تو زندگیم میبینم اینکه تا الان واسم چیکار کرده چه رفتاری باهام داشته اگه خوبیاش بیشتر بود یا حس کردم اون شخص خیلی واسم مهمه قطعا میبخشمش

آهنگ قشنگیه و البته همینطور معنیش

میدونم بی ربطه ولی من اعتقاد دارم وقتی کسی اهنگی رو واسه کسی میفرسته(اینجا گذاشتن تو وبلاگ رو مد نظر میگیریم)حرفای خودش رو در قالب اون به طرفش میفهمونه

** ******* ** **** ***** ** ****** ** **** ********** **** **** ***** *** ****** ***** ** ***** ****** ** ** ** *** **** *** ***** ** ***** *****

اگه دو پاراگراف متن رو به هم ربط بدی بازم نظرت همینه؟(البته اگه ربط ندادی)
این آهنگ اصلا مربوط به شخص خاصی نیست،دیدم پست کوتاهه تهش یه آهنگی هم بذارم و چون نمیدونم بیان چش بود که کلا چیزی آپلود نمیشد این آهنگی که از قبل آپلود کرده بودمو گذاشتم.واقعا هیچ ربطی به متن نداره :دی
در مورد قسمت حذف شده هم خیر

 ببخشش خوبه و بهتره انجام بشه و انتقام هم جایگزینش ببخشش بشه بهتره.

 در کل ببخشش هم حدی دارد و هر فردی خواست از این حدش رد شود، دیگر بخشش به کارش نیاید.

 در کل تشخیص این حد هم به خود فرد که در این مطلبتون خودتون هستید ربط داره.

 در کل هر انتخابی انجام می‌دهی، مطمئن شو بعدش پشیمون نمی‌شی.

 مثلاً اگر بعد از گرفتن انتقام پشیمون نمی‌شی انتقام بگیر.

خوشبختانه من کسی تو زندگیم نیست که بخوام ببخشم و اگرم هست حضور ذهن ندارم به غیر از یه مورد خاص که بخشیدن من ملاک نیست و همین مورد باعث شد تجدید نظری در نظراتم در مورد بخشش داشته باشم.
اما من معتقدم لذتی که در انتقام هست در بخشش نیست.

منم اول مثل تو بودم

ولی به مرور روزگار یاد داد که دیگه نبخشم و فقط از فکرم پاکشون کنم 

ببین از نظر من بخشندگی هم تا یه حدی خکبه از یه جایی به بعد به خودت آسیب میزنه :)

من هنوز معتقدم به هر انسانی باید یه فرصت دوباره داد مگر اینکه خلافشو ثابت کنه.اما متأسفانه یه وقتایی نیاز به ثابت کردن نیست،فقط حافظه نداریم و یا ضعیفه.

قطعا هر دو تا پاراگراف رو مد نظر قرار دادم 

اها

اخه معنیش خیلی جالب بود واسم چون دیروز ینفر ازم دلخور بود و داستانمون یجورایی میشد مثل این اهنگ

و البته که در مورد اون قسمت حذف شده هم پروردگار رو شکر که اونجوری نیست

خب من انگلیسیم اونقد خوب نیست بدونم تو آهنگه چی گفته و امیدوارم اون وسطا فحش نداده باشه که اون داستان بین تو و دوستت تداعی شده باشه :دی

من دو سال پیش درگیر یه ماجرایی شدم که خیلی برام بد تموم شد

این وسط به خودم میگفتم کوتاه نمیام تا به خاک نشستنشونو ببینم

میگفتم اونا هم باید مثل من خون گریه کنن

هنوز نتونستم ببخشم چون تو شخصیتم نیست

ولی گذشتم و بهش فکر نمیکنم و این باعث شد به آرامش برسم

در همه مسائل نذار زمان کهنش کنه و فراموش کنی.ببین فراموش کردنش چقد هزینه داره.

کاری به انتقام گرفتن ندارم 

همینکه نمیبخشمش دلم خنکه😁

فقط پروردگار کنه که واسه طرف مهم باشه بخشیده شدن یا نشدنش :دی

منم اولش فکر میکردم باید آدما رو بخشید

ولی الآن فهمیدم که با بخشیدن پررو تر میشن

حرفاشون رو از این گوشم میگیرم و از اون یکی پرت میکنم بیرون

بهشون توجه نکنم برای خودم بهتره :/

یکی از فواید گذشت زمان،تغییر نگرش و اثبات نگرش دیگه‌ایه.شامل این مورد هم شده.

بنده به عنوان یک عقرب کینه ای معتقدم تا جایی میشه بزرگواری کرد و به خاطر حرمت ها از گندهای عزیزان چشم پوشی کرد. نه بخشید و نه فراموش کرد. صرفا چشم پوشی. منتها چوب خط که پر شد. دیگه طرف باید ارزوی جواب سلامت رو هم به گور ببره!

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته. 

 

پس تو از اون آدمایی که همه رو جمع میکنی یهو خالی میکنی. :دی
و من الله توفیق :دی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

بیشتر مردم به ترس‌ها و حماقت‌هایشان زنجیر شده‌اند و جرات ندارند بیطرفانه قضاوت کنند که مشکل زندگیشان چیست.بیشتر آدم‌ها همین‌ طور زندگیشان را بی‌ هیچ رضایتی ادامه میدهند بدون اینکه تلاش کنند تا بفهمند سرچشمه نارضایتی‌شان از کجاست یا بخواهند تغییری در زندگیشان ایجاد کنند.سر آخر میمیرند در حالی که هیچ‌ چیز در قلبشان نیست.

برادران سيسترز


شاید تفسیرات شخصی از محیط اطرافم :)
Designed By Erfan |: ویرایش با اطلاعات ناقص خودم